dijous, 15 de desembre del 2011

11.Conclusió


El vi és un dels temes més arrelats a les nostres terres del Penedès, és símbol de tradició ja que està lligat a de les vinyes dels nostres antepassats però al mateix temps ens indica d’elegància i poder. Precisament són els dos eixos principals dels quals ha sorgit el meu treball de recerca, la mescla d’un producte amb classe però que no deixa de contenir l’essència de la terra d’on ha sorgit.

Hem vist la el procés del qual n’ha nascut Arisoptera, format per un copage de 90% Xarel·lo i un 10% de Malvasia de Sitges, fet que permet una llarga criança per ser un vi blanc i així un alt contrast d’intensitat aromàtica. Amb una història i filosofia establerta per la família Fontanals dins d’un marc climàtic mediterrani i uns sòls òptims que permeten la graduació dels àcids del raïm. Degut a aquest seguit de trets, hem arribat a dissenyar un producte únic amb una decoració estètica innovadora i original que surt al mercat a un preu de 15 euros per cada una de les ampolles de mig litre.

Despres de parlar de forma acurada i detallada de totes aquestes característiques hem establert un model de consumidors dels quals destacaríem que tingués unes nocions bàsiques-mitjanes d’enologia per tal d’apreciar la qualitat i tindria més de 25 anys, ja que a causa del preu la part de la població més jove no acostumaria a gaudir d’aquests diners per tal de gastar-los en una activitat sibarita.

D’igual manera, hem explicat els punts de venda on podríem trobar el nostre vi distingint-ne quatre llocs diferents: a través de la mateixa botiga del celler, via online, a través de comerços i vinateries i finalment en festivals i fires, on el client pot r fer un tast i així comparar amb altres vins.

Hem pogut observar un seguit d’estratègies comercials per tal de promocionar el producte com per exemple  l’emissió  d’anuncis per la ràdio en unes hores concretes  fa augmentar més les vendes que en una altra franja horària o com augmentaria el consum d’Arisoptera, si aquest fos anunciat en xarxes socials, d’aquesta manera es podria arribar a un nombre molt més gran de persones. En definitiva, ens parla de com s’ho fan les empreses per tal de buscar l’oportunitat idònia i així que esdevingui un cert interès x part del consumidor.

Les enquestes realitzades n’he extret que el nostre vi hauria de ser blanc amb unes varietats d’una certa qualitat (Xarel·lo i Malvasia) i tenir un preu aproximat d’uns 15 euros. També s’hauria de poder trobar al màxim de botigues especialitzades possibles ja que és el lloc preferit pels consumidors, s’hauria de deixar clar el tipus d’aliment que més potencia les característiques d’aquest vi i finalment  donar a conèixer més el món vitivinícola i les denominacions d’origen( en aquest cas DO Penedès) per tal de que la societat pugui estar més informada sobre un dels productes estrella del seu país.

De la visita a les bodegues Torres n’he i gràcies a l’ajuda dels professionals de Torres, vaig poder arribar a comprendre millor la feina que es desenvolupa dins d’unes bodegues de tanta importància arreu del món. Els processos selectius del raïm, les màquines utilitzades o les tècniques de decoració de les ampolles han estat només uns dels punts a tractats al llarg de tota la visita i que s’han vist reflectits a l’hora d’estructurar el meu projecte. La tria de colors per l’ampolla, l’entorn o  la filosofia de la casa s’han vist plasmats a tots els petits passos que he fet per tirar endavant Arisoptera.

Per complementar tot aquest estudi, he buscat la possible competència que podria tenir el vi que hem dissenyat, desafiant a cellers d’un gran reconeixement com Raventós i Blanc o Gramona, el quals tenen col·leccions amb tècniques innovadores i amb una gran estètica que els permet tenir un gran volum de vendes i exportar-los a l’exterior. Per tal de que això ens passi a nosaltres, he realitzat quatre cartes,(català,castellà, angles i alemany) per tal de donar a conèixer el producte fora de les fronteres del nostre país.

Bé, per acabar, només dir que la creació d’un vi blanc de denominació d’origen Penedès seguint aquestes directrius aportaria als interessats molta informació de la qual trobem dispersada en el nostre territori.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada