dissabte, 10 de desembre del 2011

9 - Escrit enquesta

He realitzat una enquesta a 80 persones sobre els hàbits de consum, preferències i coneixements que te la població sobre el món del vi. Gràcies a l’anàlisi dels resultats, l’empresa té més facilitat a l’hora d’orientar-se sobre el tipus de producte que és més requerit per la societat. Els consumidors exposen les seves opinions i a partir d’aquí el celler pot saber, per exemple, quines vies són les més adequades per enunciar el vi per tal de que arribi a més població, els punts de venda d’aquest o el preu orientatiu que es pagaria, entre d’altres. D’aquesta forma, l’empresa té una guia a seguir per fer el seu producte més competitiu dins el mercat.

Seguidament trobem dotze preguntes que fan referència als punts principals esmentats i les respostes estan dividides segons el sexe de la persona (40 respostes del sector masculí i 40 del femení). Amb aquesta separació podem observar petites desavinences entre els dos gèneres, com alguns canvis en les preferències o costums dels homes respecte les dones.

9.2 Conclusió

En primer lloc podem observar com les dones prefereixen vins de caire més suau, com poden ser blancs i rosats i d’altra banda els homes els trobem als extrems, vins més forts com els negres i vins molt més lleugers, els blancs. En la freqüència de consum podem dir que la majoria de població enquestada en consumeix d’un a tres cops per setmana tot i que el sector masculí te l’hàbit de  fer-ho més a diari. Ara bé, quan s’ha preguntat per les característica que es valora més d’un vi a l’hora de comprar-lo, tot i que les dues parts es posen d’acord amb que són les varietats que el composen, veiem que els homes donen més preferència a l’anyada en que ha estat produït i les dones a la bodega de procedència, fet ens indica  la gran importància que té el renom d’una casa o marca. Seguidament podem veure que el sector masculí acostuma a consultar guies vitivinícoles en casos excepcionals i acaba comprant majoritàriament en botigues especialitzades i d’altra banda, el femení té encara menys l’hàbit de consultar qualsevol tipus de guia relacionada amb el tema i encara es decanta més  a comprar en llocs específics, abolint per complert d’utilització de l’internet. Ambdós sexes es posen d’acord en que pagarien fins a 15 euros per una ampolla, amb que no veuen com a característica rellevant ni l’estètica ni disseny d’aquesta i al fet de triar el vi segons el tipus de menjar que ingereixen . En les tres qüestions en relació amb el coneixement del món vitivinícola es pot veure com la majoria de la població, tant homes com dones, consideren que tenen un coneixement general sobre aquest món, però que té més manca de saber que no pas abundància.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada