dijous, 15 de desembre del 2011

1.Introducció


El meu treball de recerca es titula Arisoptera i tracta de la creació hipotètica d’un vi blanc de denominació d’origen Penedès amb unes característiques singulars. Fa referència a diversos temes com la publicitat, el màrqueting o el món vitivinícola i, combinant-los entre si, he intentat arribar a un producte total i acabat. Amb ell pretenc mostrar com a partir  d’una simple ampolla es pot crear un producte amb una història, una filosofia i amb un seguit de trets distintius.


Val a dir que en un principi volia orientar el treball cap a una vessant més publicitària, centrant-me únicament en les formes per tal de poder arribar a més gent però vaig considerar que era un tema més limitat i monòton el qual no em podria aportar l’interès suficient. Així que finalment, gràcies a l’orientació del tutor, Joan Ortega, el vaig encaminar d’una forma alternativa. A través de recerca d’informació la qual he necessitat per dur a terme la bona elaboració del treball, la comparació amb altres vins del mateix caire i les conclusions de l’enquesta realitzada a la població, he aconseguit  les dades necessàries per  a fer el projecte. També he comptat amb la col·laboració de diversos especialistes en la matèria com per exemple el personal de les bodegues Torres, el delegat a Catalunya de RIVERCAP, empresa que es dedica a la fabricació de càpsules per a cava o vi i  que m’ha facilitat dades sobre els cellers que envolten el Penedès, el gerent de Mas Uberni que m’ha permès capsular l’ampolla amb les seves màquines i la participació en la correcció de textos en llengua estrangera de la mà dels filòlegs Patrick Johnston i Gemma Coll, d’anglès i alemany  respectivament.


Els objectius bàsics que pretenc assolir són: crear un vi especial amb una estètica que cridi l’atenció al consumidor, fer el disseny de la decoració i plasmar-ho a l’ampolla, relacionar el món del vi amb la publicitat, analitzar  els diferents hàbits i gustos de la població i veure les diferències entre homes i dones, valorar el coneixement que té la societat sobre el món vitivinícola, fer l’esboç d’Arisoptera a partir dels resultats de les enquestes, realitzar un tríptic per tal de promocionar i informar el producte, ser capaç de fer una presentació o carta en diversos idiomes per tal de donar a conèixer la novetat, informar-me tant de la competència com els possibles punts de venda de la zona i formular una estratègia comercial.


Personalment, em va semblar molt interessant realitzar aquest treball ja que considero que em permet aprofundir en el món del vi el qual em toca de molt d’aprop i  al mateix temps puc treballar  amb aspectes de màrqueting que en un futur m’hi voldria dedicar professionalment, fet que m’ha motivat en especial. Tot i que durant el procés he hagut d’encarar una sèrie de problemes com la falta de coneixements informàtics per tal de realitzar el bloc, per on el tutor controlava el treball realitzat i que posteriorment serviria de pàgina per a la bodega, considero que he aportat el màxim de mi per tal de tirar-ho endavant i fer-ho el millor possible encara que inicialment em trobés amb algunes limitacions.


Bé, tot seguit els hi demostraré tot allò que he après i que he anat observant amb la il·lusió de que res és inútil, encara que sigui per una sola persona, intentant plasmar en el meu projecte les hores de dedicació i el treball rigorós que he dut a terme i esperant que sigui del seu gust.


Atentament,
Carla Vidal Dalmau

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada